Imatges retrospectives d'una ciutat

La Caserna de Lepanto

Avui, una foto i cinc cèntims sobre la caserna de Lepanto,… ocupava una superfície de 50.000 m2 i va costar edificar-la uns 4,5 milions de pessetes. Va ser construïda a principis de 1930 per substituir la de Drassanes i fins 1992 va albergar un regiment de sapadors, que posteriorment es van traslladar a la caserna del Bruc. Es considera que van passar per aquesta caserna unes 200.000 persones.

Els terrenys van ser adquirits per la Generalitat el 29 de setembre de 1999, per 1.800 milions de pessetes (10,8 de euros). Es va tirar a terra a l’any 2000 i des de l’any 2002 fins al 2008 es va construir l’actual Ciutat de la Justícia.

 

MÉS INFORMACIÓ

  1. El Cuartel de Lepanto (2000) de Marc Lloret Piñol
  2. La modernización del sistema de acuartelamiento en la ciudad de Barcelona: del derribo de las murallas (1854) a la Guerra Civil de 1936 (2001) de Marc Lloret Piñol
  3. Adiós al cuartel de Lepanto de Francisco L. de Sepúlveda
  4. Grup de facebook de la caserna de Lepanto

COMENTARIS AL FACEBOOK

  1. Jordi Ibañez Nielles Que recuerdos.. tuve varios amigos haciendo la mili ahi. Ya no me acordaba del viaducto hacia las rondas.
  2. Pablo Atienza No se si tendrá algo que ver esta pregunta, pero tengo la duda desde hace muchp tiempo. ¿El polígono de la Gran Via pertenece a Santa Eulàlia? Algunos me han dicho que si y otros que no.
  3. L’Abans de l’Hospitalet de Llobregat (Pàgina) Yo te lo resuelvo,… En el año 2002 se crea el distrito económico de Granvia L’H (distrito VII), actualmente comparte regidoria con el de Santa Eulalia (distrito III).
  4. Daniel Rubio Recuerdo con bastante claridad ese paisaje. La carretera elevada a la que se refiere Jordi se hacía llamar “el cinturón”, cuando eso de las rotondas aún no se le había ocurrido a nadie. El edificio que aparece en la parte inferior derecha pertenecía a SEAT y el descampado de la derecha a una empresa de cuyo nombre no logro acordarme pero que tenía un peazo terreno que alucinas. El acceso para ir de Hospitalet hasta Zona Franca se hacía por unos túneles malolientes, de mini azulejos verdes y llenos de pintadas. Siendo un niño oí algunas noticias sobre algunas violaciones que ahí hubo y también tengo recuerdos de mendigos que, en ocasiones, dormitaban ahí. Esto, si no voy errado, creo que debe datar de los años 60 o así. Una part molt fugaç d’aquest tram sota “el cinturón” del que parlo, surt en una escena de persecució de la película “Perros Callejeros”. He tallat el vídeo del que us parlo aquí: http://www.tubechop.com/watch/99469
  5. L’Abans de l’Hospitalet de Llobregat (Pàgina) Moltes gràcies Daniel,… he de revisar-me aquestes pel·licules ja que surten algunes imatges de l’Hospitalet,… vaig curt de temps. A veure si trobo una imatge de la plaça Cerdà des d’un altre angle,…
  6. Jordi Ibañez Nielles Si , la imatge mes famosa es quan el torete mata al patriarca xafant-lo contra la pared del que era abans, crec, el Cine Lumiere.
  7. Isabel Ibars Tambien me acuerdo de la caserna de Lepanto el recuerdo que me llega es cuando el golpe de estado, ya que mi pareja trabajaba en el paralelo y para ir a casa debia pasar por delante y esa noche nosabes lo que sufri por lo que pudiera pasar

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s