Imatges retrospectives d'una ciutat

Sistemes de pesca a la platja de l’Hospitalet de Llobregat

Realment no fa molt de temps que em vaig portar la sorpresa de que l’Hospitalet de Llobregat havia tingut platja, quasi un quilòmetre!, i encara menys temps de que a aquesta havien [mal]viscut algunes families de pescadors.

Vaig intentar fer una mica de recerca sobre el tema i em vaig donar compte de la pràctica inexistència de imatges i que sobre ells únicament existien petites referències escrites.

Revisant alguns llibres de pesca, vaig trobar “La Pesca a Catalunya” escrit al 1927 per Emerencià Roig reeditat fa uns anys per l’editorial Noray, on vaig trobar aquesta imatge d’un pescador fent servir el rall a la boca del Llobregat, acompanyada d’altres dues on s’especifica que es van fer a l’Hospitalet de Llobregat (encara que al 1927 la platja de  l’Hospitalet feia 7 anys que havia estat expropiada i ja no era nostra). A una fotografia es veuen els pescadors treient el peix de dins de la bosa de l’art, i l’altra es titula “repartiment de la part dels tiradors de l’art”. Les imatges no es veuen molt be a la reedició, que es el llibre al que he pogut accedir, però ja coneixem dos dels sistemes de pesca que utilitzaven, i com una imatge val més que mil paraules,…

El rall

L’art 

2 responses

  1. juan miñarro

    Tinc 71 any i quan tenia deu anys era normal, veure els pescador tirant el rall a la desembocadura del rio LLobregat. Pescaven desde la farola de l’Hospitalet fins la caserna dels carabiners al Prat. ¿que treien?. Mabres, lliseres i algun llobarro. Doncs be, aquest ibern encara he vist un vell pescador de la Barceloneta amb una moxilla i tiran el rall a la platja del Prat.

    20 Juny 2012 a les 6:47 am

    • Com ha canviat tot, jo sols recordo haver anat a la platja de la Farola de molt petit i emplenar-me de paparres en els camps que la separaven de l’Hospitalet,…

      3 Juliol 2012 a les 8:03 pm

Deixa un comentari

