Imatges retrospectives d'una ciutat

Una casa del carrer del Cavall Bernat

L’altre dia passejant per Santa Eulàlia em vaig ficar per l’estret carrer del Cavall Bernat tirant cap a la pujada del Metro, poc abans d’arribar, a la mateixa illa on està la jardineria Bordas, hi ha una porta amb reixes,…

…per on es veu aquest edifici de 1880. La veritat és que em sorprèn que no formi part del patrimoni arquitectònic de la ciutat, jo no entenc molt, però de veure els que estan, penso per què aquells i no aquest?. Vaig preguntar als veïns que em vaig trobar sobre l’origen de l’edifici, o el nom, o qualsevol cosa,… però no vaig esbrinar res interessant.


Algú te cap informació sobre aquest edifici?

12 responses

  1. Roger Bastida

    Doncs tens raó… pq aquells sí i aquest no?

    20 Juliol 2011 a les 10:23 pm

    • jordi segarra

      esta torre creo que todavia esta havitada pertenece o pertenecia a JOAN CARALT que tenia o tiene un taller de caldereria que llega desde alli a la esquina en la que hay una puerta grande de hierro

      17 Novembre 2011 a les 5:37 pm

  2. Gracias por la información Jordi. Sí, sí es esa casa, es raro que no esté dentro del patrimonio arquitectónico.

    20 Novembre 2011 a les 10:54 pm

  3. Raquel R.

    Jo la vaig descobrir fa molt poc passejant per Santa Eulàlia. Com estic elavorant una guia turística d’Hospitalet em vaig animar a picar a la porta en busca de l’historia del edifici. No vaig treure gran cosa… L’home que em va atendre em va explicar que la casa es deia Cal Caral i que seixanta anys enrere se l’havia comprat al seu sogre Juan Caral, però en sabia res més.
    La veritat és que es una pena que estigui oblidada i descuidada.

    15 Desembre 2011 a les 4:30 pm

    • Cal Caral! a doncs, m’ho apunto,… però està tan oblidada? es que sols la he vist des de fora,…
      Una guia turística??? què interessant i inèdit!! si creus que et puc resoldre qualsevol dubte, ja saps. No es que sàpiga moltes coses, però pot ser et puc dirigir a alguna persona.

      Gràcies pel teu comentari!!

      17 Desembre 2011 a les 10:39 am

  4. Raquel R.

    Moltes gràcies per oferir ajuda. No dubtis que si necessito alguna cosa em posaré en contacte amb tu.
    Ara mateix estic escrivint l’història actual de la ciutat i buscan el patrimoni arquitectònic per fer una fitxa tècnica de cada lloc. Tot una feinada!

    26 Desembre 2011 a les 6:43 pm

  5. Doncs sí, quina feinada,… fa un temps vaig fer un mapa amb el patrimoni http://g.co/maps/35dsv a cada edifici hi ha un enllaç a la seva fitxa

    L’últim catàleg, el vigent, està sencer, volia completar-lo amb la informació dels anteriors però em falta documentació, així que aquesta part encara està en obres,…

    Bones Festes!

    27 Desembre 2011 a les 8:35 am

  6. Albert

    La meva familia vivia aprop i resulta que quan jo era petit (als anys 60) el noi de la casa venia amb mi a l’escola i es deia Piera de cognom. El que ha passat des de llavors, no ho se.

    17 Abril 2012 a les 5:43 pm

    • Gràcies!!, suposo que has estat tu qui ha avisat a en Jordi Piera,… estem en contacte

      1 Mai 2012 a les 10:11 am

  7. Jordi Piera

    Aquesta casa esta habitada per Lluisa Caralt i Marcel Piera que so familia meva. per mes informacio poseuvos en contacte amb mi.

    28 Abril 2012 a les 8:45 pm

  8. josep fuguet

    La casa de Cal Caralt, es deia així per que com os va dir en Marcel Piera (fill de cal clota) la va comprar ja construida. Tanmateix, aquesta casa senyorial es deia de Cal Peirato. La seva situació és la que corresponia al anomenat eixample de Santa Eulàlia, el qual anava des de el carrer Salvador – carrer Maluquer (en honor als propietaris dels terrenys), fins el carrer que ara és la baixada del metro. Val a dir, tot sigui de pasada que en el carrer Salvador, en el número 24 encara s’alça en peus una casa del 1820, més antiga que l’urbanització d’aquest eixample.

    12 Març 2014 a les 7:30 pm

Deixa un comentari

