Imatges retrospectives d'una ciutat

CP Pau Esteve, 1969-70

Avui una fotografia del CP Pau Esteve apunt d’inaugurar-se. Actualment aquest col·legi ja no existeix el van tancar per manca de matriculacions. Després d’unes obres d’adequació per l’accés de discapacitats es va tornar a obrir al curs 2003-2004, però amb el nom d’escola Sant Josep – El Pi, una entitat educativa que té els seus origens al Sant Josep dels anys 30,… us deixo un enllaç sobre la seva història a sota.

He incorporat un plànol de situació, l’escola es troba a l’avinguda Josep Tarradellas i Joan, 122

La escola Pau Esteve (primer metre d’escola de la ciutat al segle XVI), va formar part del pla d’expansió cultural de l’ajuntament d’aquells temps, gobernat per Josep Maties de España Muntadas (1962-1973). Era l’època del baby boom i a l’Hospitalet havien arribat molts nouvinguts, com veieu s’inauguraven quatre escoles a la vegada, i hi havia tants nens que a cada classe encabien a 50, en fi,… podeu trobar un munt d’aqustes nens i nenes (una mica crescudets) ordenats per any de naixement als fòrums del grup de facebook que indico a sota,…

REFERÈNCIES

2 responses

  1. Jo vaig a anar a aquest col·legi fins a 4t de Primària, després em vaig matricular al Josep Janés per el tancament. Sobre el perquè del tancament, als meus pares i als altres els van comunicar que es tancaria per començar a reformar-lo i acollir més endevant als alumnes del Josep el Pi, que un anys més tard seria derribat per fer una residència d’avis que encara avui es un fantasia més que una realitat. Pel que jo recordo, les aules estaven plenes i el menjador a l’hora de dinar també. A l’estiu també s’utilitzava per acollir l’esplai del AECS.

    M’ha portar molts records aquesta entrada. Moltes gràcies🙂

    5 Setembre 2011 a les 11:09 pm

  2. Gràcies a tu, Javier, per aportar més dades!

    11 Setembre 2011 a les 10:05 am

Deixa un comentari

