Accident del carrilet del 28 d’octubre de 1971
El 1912, quan va arribar el carrilet a la ciutat, tothom estava molt content, ja que era un medi de transport que ens apropava a Barcelona, i a més a Cornellà i d’altres municipis de la riba dreta del Llobregat,… però mica en mica la ciutat s’anava fent més gran, cada vegada tenia més població, més cotxes; els edificis creixien a pocs metres de les vies, a tocar dels murs de protecció, i això va comportar problemes de trànsit, atropellaments,… i que els possibles accidents poguessin afectar no sols als trens i els rails.
Ja vaig incorporar unes imatges de l’accident de l’any 1984, i ara he trobat aquestes de 1971, d’un xoc entre un tren de passatgers i un altre de mercaderies, que va causar diversos ferits entre el carrer d’Amadeu Torner i de Castelao (abans del 26 de gener).
L’any 1977 van començar les obres de soterrament i fins a 1987 no es va inaugurar al Gornal l’estació que formava part del tram que substituïa a l’antic de Santa Eulàlia, on va succeir aquest accident.
REFERÈNCIES
Jo era petit, però recordo la imatge del vagó entrant pel meu carrer.
15 Setembre 2011 a les 7:10 pm
Ostres!, i quin és el teu carrer? per que l’article diu que va succeir entre Amadeu Torner i 26 de gener, però en mig hi ha més carrers,…
15 Setembre 2011 a les 8:55 pm
Les vies es creuaven per on tu dius, pero entre els dos carres que dius hi ha el Pi i Maragall. Gasometre (als dos costats), Cooperativa (als dos costats) i Clotet. El Pi i Maragall era el Garcia Morato.
17 Setembre 2011 a les 1:05 am
Llavors el vagó es va ficar per Pi i Maragall?
19 Setembre 2011 a les 6:58 pm
Per Gasòmetre, direcció carrer Santa Eulalia.
El dia del 40é aniversari hi faré un post al meu blog commemoratiu, aprofitant la teva info.
19 Setembre 2011 a les 7:01 pm
Ah! perfecte!, ja faré una referència! Quina casualitat, ara estic fent escrit sobre el 40é aniversari de la riada del Llobregat del 20 de setembre de 1971,…
19 Setembre 2011 a les 7:34 pm