Imatges retrospectives d'una ciutat

Paisatge des d’Amadeu Torner, 1962

Aquesta fotografia ens acaba d’arribar a la pàgina de facebook, és de la Rosam Boira i la va fer des del balcó de casa seva, segurament des del carrer d’Amadeo Torner mireu quin paisatge tan obert! es veu fins la Tecla Sala, clar encara no s’havien construït els edificis de Jansana.

A sota deixo la visual, on he marcat alguns edificis, d’esquerra a dreta, la Tecla Sala, la xemeneia de la Ceràmica Cusó (antiga Casa Abadal), l’esglèsia de Santa Eulàlia de Provençana, un edifici amb un cobert (una vaqueria?), l’edifici on es troba actualment l’associació d’amics del ferrocarril,… no sé què era abans, i clar, les vies del carrilet amb una retroexcavadora movent carbó,… i un autobús, allà a la dreta de l’esglèsia,…


No m’he pogut resistir en tornar aquesta fotografia, un any posterior, on es veu quasi la mateixa zona però des d’una visual perpendicular a l’anterior.

3 responses

  1. Ventura

    Tinc un dubte (bueeeno, tinc uns quans més…) i es el de la platja de vies dels Catalans que existia a la banda esquerra de la foto. Es veu que en aquest temps ja no hi eren i jo creia que les havien llevat, les vies sacondèries, dos o tres anys més tard. La caseta, que pertany a la AMFC, encara hi és.

    21 Octubre 2012 a les 3:48 pm

  2. Una foto molt interesant. M’agrada molt la forma com presentes els temes. Això de posar la vista zenital del territori penso que ha estat una troballa que tots haurien d’imitar.
    A la dreta de la excavadora hi havia unes instal•lacions del carrilet (l’estació Bordeta-Formació) on es feia l’ intercanvi de les saques del correu, que es transvasaven a camions. Al teu correu he deixat unes fotos de l’indret agafades d’una revista de l’Entitat “Amics del Ferrocarril”.
    Juan Manuel Fernández Gallardo

    22 Octubre 2012 a les 1:19 pm

    • Es que si no utilitzo les fotos aèries no m’aclaro, no em situo, no sabria que fer sense elles. Val ja he rebut les teves fotografies, a veure si em poso amb elles. Gràcies!

      22 Octubre 2012 a les 4:51 pm

Deixa un comentari

