Imatges retrospectives d'una ciutat

Pintant la serp del parc de la Serp

Com diu Sergio Bejar: “lagrimilla…”. Aquesta serp és un dels meus records infantils més feliços, encara sóc capaç de rememorar-me dins d’ella, així que quan l’altre dia vaig passar pel grup de facebook dels exalumnes de l’antiga escola Sant Josep El Pi, i vaig trobar aquesta foto de la Raquel Fernández Cardona, no vaig tenir més remei que demanar-li permís per publicar-la. Gràcies!

A la foto veiem els nois i noies de Sant Josep El Pi pintant la serp, no sé la data, però la Raquel m’ha dit que m’ho dirà aviat, ja que la foto es d’una de les revistes del cole.


No conec la historia d’aquesta Serp, suposo que es va construir als anys 70, pot ser pels veïns, i després va donar el nom al parc on era. He llegit que van fer varies rèpliques, i la van canviar de lloc dins del mateix parc, no sé quina d’aquelles rèpliques va ser aquesta.

L’altre dia Manuel Domínguez parlava al Museu sobre el patrimoni perdut de la ciutat, ens explicava que no sols ens hem de referir als edificis desapareguts quan parlem d’aquest patrimoni, també tenim les escultures dels carrers, que cal protegir; les festes que ja no es fan, les costums oblidades, els plats que cuinaven les avies de l’Hospitalet… bé, m’estic posant ultranostàlgic,… en fi, són referències a les que potser no van donar importància en el passat i les vam deixar perdre, i que després d’un temps ens hem donat compte que han deixat empremta en nosaltres,…

REFERÈNCIES

7 responses

  1. Ricardo

    Per la seva ubicació, diria que es la que van fer després de la construcció del parking. Jo havia jugat a la que hi era a on esta ara la pista de ciment. Recordeu que també hi havia una font al centre del parc?

    29 Novembre 2012 a les 11:44 am

    • Joaquim

      Doncs aprofito per aportar que l’aparcament soterrat es va construïr el 1991. Jo vaig fer la comunió el maig d’aquell any i vam fer el convite al Restaurant Jardín (el local ara és de kebabs). Recordo com l’accès a la plaça estava tot tancat per la construcció de l’aparcament.

      Salutacions,

      30 Novembre 2012 a les 6:35 pm

      • Ah! jo també vaig anar alguna vegada a aquell restaurant!

        11 Desembre 2012 a les 7:47 pm

  2. Dina

    I una caseta de fusta.

    29 Novembre 2012 a les 2:54 pm

  3. Joan Marc

    De quin any es aquesta foto? Ho dic perque jo vaig participar en pintar la serp.

    29 Novembre 2012 a les 8:46 pm

  4. Tot un símbol!!! Quants records!! Tota una llàstima que els mals actes que s’hi feien al seu interior van provocar la decisió de treure-la, fa pena com d’aquestes coses en sortim perdent tots… No sabia que la van pintar uns alumnes en un projecte d’escola, molt bona idea aquests projectes participatius!

    30 Novembre 2012 a les 11:56 pm

Deixa un comentari

